Re: Windows Update - Vista

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Sun 13 Jan 2008 - 20:54:59 MET

In news:fmb5r0$hcf$1@nemesis.news.tpi.pl,
*Golibroda* <ala@ma.asa> typed:

> [...]

> też bez efektów...
> tracę nadzieję...............czyżby dopiero SP1 dla visty naprawi problem.

A może masz GaduGadu?
http://gg2.wiadomosc.info/index.php?s=&mod=down&what=VoIP&fid=5728&rid=1738
- podmiana pliku update.dll.
lub
http://support.microsoft.com/?kbid=933309

A może problem związany jest z uszkodzoną usługą systemową: BITS.

Zainstaluj program:
www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=49AE8576-9BB9-4126-9761-BA8011FABF38&displaylang=enPojego
uruchomieniu pokaże się linia poleceń i wpisz:
Bitsadmin /util/repairservice /force
zamknąć program i uruchomić ponownie komputer.

Następnie zainstaluj Windows Installer 3.1 ze strony:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=pl&FamilyID=889482FC-5F56-4A38-B838-DE776FD4138C

Uruchom ponownie komputer i sprawdzdziałanie witryny Windows update
http://groups.google.pl/group/alt.pl.comp.os.windowsxp/msg/196a12aa2d92a683

W przypadku niepowodzenia, jeśli będzie taka możliwość, skopiowanie pliku z
komputera, na którym nie ma problemów z instalacją aktualizacji.

Reinstalacja agenta Windows Update
Pobierz poniższy plik:
http://download.windowsupdate.com/v7/windowsupdate/redist/standalone/WindowsUpdateAgent30-x86.exe

A może masz robaka? - ściągnij program Windows Worms Doors Cleaner
http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=22&id=1643&t=55 uruchom ten program.

Po uruchomieniu nacisnij dwa pierwsze górne przyciski(Disable DCOM iClose
445). W ten sposób zostaną zablokowane porty 135 i 445, dzięki czemu
dezaktywujemy robaka.

Z tego co tu opisujesz coś nawaliło podczas instalacji, prawdopodobnie źle
podrejestrowała się ta dll'ka, lub nie zostala zupdatowana.
Za pomocą Component Checkera możesz sprawdzić jakie pliki i w jakiejwersji
zostaly zainstalowane:
http://msdn.microsoft.com/data/mdac/downloads/default.aspx

Jeżeli powyższe kroki nie pomogą to wykonaj kroki z artykułu:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;910336
Jeżeli te kroki nie pomogą to wykonaj następne:
Problem występujący u Ciebie może być też związany ze zmieniona
lokalizacją katalogu Program Files lub uszkodzeniem usługi Aktualizacji
automatycznych.
Aby rozwiązać ten problem wykonaj następującą procedurę:
1. Kliknij prawym przyciskiem myszki na plikC:\WINDOWS\inf\au.inf i wybierz
Zainstaluj.
Jeżeli zostanieszpoproszony o włożenie płyty z dodatkiem Service Pack 2 to
go wlóż, a jeżeli instalowałeś Service Pack'a 2 z Internetu to wskaż
lokalizację C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386.
Aktualizacje automatyczne zostaną przeinstalowane.
2. Jeżeli to rozwiązanie nie pomoże to ściągnij plik z podanej lokalizacji:
http://v5.windowsupdate.microsoft.com/SelfUpdate/AU/x86/XP/en/wusetup.cab3
Zapisz ten plik na dysk. Będą tam dwa pliki:WUSETUP.CATWUSETUP.INF
4. Kliknij prawym przyciskiem myszki na plik WUSETUP.INF iwcisnąć
Zainstaluj.
5. Jeżeli również to nie pomoże to możesz sprawdzić czy dobrze jest podana
lokalizacja w rejestrze do pliku wuausev.dll, który jest biblioteką
Aktualizacji automatycznych.
a. Kliknij Start / Uruchom. wpisz regedit.
b. Przejdz do klucza:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\wuauserv\Parametersc.Sprawdzić
czy klucz ServiceDll ustawiony jest na wartość:
C:\WINDOWS\system32\wuauserv.dlld.
Sprawdzić również czy taki plik istnieje w systemie
6. Sprawdz jeszcze czy w rejestrze w lokalizacji
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion
dobrze ustawiona jest wartość:
ProgramFilesDir = C:\Program Files
ProgramFilesPath = %ProgramFiles%
Jeżeli posiadasz inną lokalizację katalogu Program Files - sprawdzić, czy
jest wpisana poprawnie.