Re: Kradziez - kiedy XP jest legalny ?

Autor: Tomasz Pyra <hellfire_at_spam.spam.spam>
Data: Thu 10 Jan 2008 - 21:50:20 MET

Fantom pisze:
> Witam
> Ukradli mi kompa z windowsem XP OEM. Byla oczywiscie na nim naklejka. Numer
> mam zapisany, fakture oczywiscie tez. Moge smialo instalowac na nowo
> zakupionym kompie XP i wpisywac stary numer (nie kupujac nowego WIndowsa) ?

Jeżeli kupiłeś jako konsument (czyli tradycyjny proces kupna-sprzedaży
na paragon czy też fakturę), posiadasz nośnik to możesz (jeżeli tylko
sobie potrafisz poradzić z ponowną rejestracją na innym sprzęcie).

Sprzedawca (sklep w którym kupiłeś program) sprzedał Ci kopię tego
programu i masz pełne prawo zrobić z nią co tylko zechcesz, co nie jest
zabronione przez prawo.

Żadne "chciejstwa" ze strony producenta oprogramowania Cię nie
interesują. Zresztą o ile mi wiadomo licencje Microsoftu miały zostać
zmienione na takie których treść nie sugeruje jakoby ograniczały prawa
dysponowania swoją własnością przez kupujących, więc całkiem możliwe że
sama treść tego czegoś co wyświetla się na ekranie kiedy trzeba
zaznaczyć checkboxa "akceptuj" i kliknąć "dalej" już na to pozwala. :)