Re: Wirus i pad systemu - od czego starują windowsy?

Autor: Jarek P. <jarek[kropka>
Data: Sat 29 Sep 2007 - 13:52:37 MET DST

Sławomir Stępniak <slaw1step@poczta1.1onet.pl> wrote:

> Co prawda fragmentacji pliku system nie podejrzewam, bo
> komunikat
> byłby inny, ale sprawdź najpierw to, co podał Michał.
> To nic nie popsuje, a być może.

Sprawdziłem zaraz jak podał, nic nie dało.

> W drugiej kolejności sprawdziłbym jednak ten system.alt,

Alta podmieniałem jeszcze wczoraj w nocy, nic to nie dawało, ale
jak pisałem niżej, problem zgłębiłem dziś programikiem ERD
Commander, za jego pomocą dowiedziałem się, że uszkodzony jest
plik SOFTWARE. Podmieniałem go na istniejącą na dysku kopię, ale
ona sprzed roku i sprzed iluś aktualizacji jest, niestety.
Komputer ożył, ale kilka programów kwalifikuje się do
reinstalacji, same windowsy też się pruły o to, że dużo plików
systemowych jest zastąpionych nieznanymi wersjami (aktualizacje?)
i poprosił o płytkę z instalką celem ich podmienienia.
Obecnie komputer działa, ale jest jak po gołej instalacji: bez
servicepacka, bez uaktualnień. Niby żaden problem, ale jednak.
Aktualizacji nie mogę zrobić, po wejściu na stronę windows update
staje na komunikacie, że ładuje tą aktywną zawartość do
aktualizacji i na tym stoi w miejscu. Żadnego paska, że zawartość
activex zablokowana nie otrzymuję. Chciałem pociągnąć z
microsoftu jakąś zbiorczą aktualizację dla W2000 zintegrowaną z
serwicepackiem, strona zażyczyła sobie skontrolowania
autentyczności, pozwoliłem (system jest legalny) i ... i dupa.
Załadowany program do kontroli autentyczności nie mógł jej
dokonać, amen.

> Tyle, jeśli by chodziło o próby z uszkodzonym którymś z plików
> rejestru, ale możliwe, że problem leży (również leży) gdzie
> indziej. Sprawdź boot.ini:

Wydaje mi się, że ma w sobie to, co powinien:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="microsoft windows 2000
Professional" /fastdetect

> Bo może tam jakiś nietypowy układ dysków był, a badasz na
> komputerze w towarzystwie innych dysków, przez co badany
> powinien być inaczej oznaczony.

Nie, jeden dysk, jedna partycja.

J.