Re: Jak pobrać katalog pulpitu w konsoli?

Autor: goomish <gum12-bez.tego_at_gazeta.pl>
Data: Fri 28 Sep 2007 - 16:55:51 MET DST

*Tomasz Pyra* pisze:

> Na razie znalazłem %homepath% który zwraca mi pierwszą część (t.j.
> "C:\Documents and Settings\Administrator"), teraz bym potrzebował tylko
> wyciągnąć nazwę "Desktop" dla aktualnej wersji językowej (np. w wersji
> polskiej - "Pulpit").
> Ale to już nie wiem jak zrobić.
Tak naprawdę najpewniejszą metodą o lokalizację Pulpitu użytkownika jest
zajrzenie do rejestru:
reg query "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell
Folders" /v Desktop

> I czy aby na pewno katalog z pulpitem musi się znajdować w %homepath%?

Jak wynika z powyższego nie musi. W 99.8% przypadków tam się znajduje ale
zawsze może znaleźć się ktoś ze smykałką eksperymentatora i sobie to
zmienić ;-)

--
Tomasz Zenger (goomish)
[gg: 6653792]  [ICQ: 275830896]