Re: [Windows 2003] Duplikat strefy DNS.

Autor: Ziemek Borowski <ziembor.news_at_ZiemBor.Waw.PL>
Data: Mon 24 Sep 2007 - 08:06:33 MET DST

Konrad Kosmowski na pl.comp.os.ms-windows.winnt:
> No chyba tak trzeba będzie zrobić. Czyli serwer sam w sobie nie ma czegoś
> takiego wbudowanego?

a znasz jakiś który by miał (operacja jest bezsensowna biznesowa więc
nikt jej nie implementował).

> A jak myślisz jak to najlepiej zrobić? Pociągnąć via
> LDAP/AD całą strefę DNS, obrobić ją skryptem i wrzucić jako nową strefę?

Nie wiem. Nie znam twoich uwarunkowań. Jeśli domena obecna jest nie AD
integrated to sytuacja jest chyba prosta (nie testowałem, ścieżki mogą być
złe):
net stop "dns server"
cd c:\windows\system32\dns
copy domena.pl.dns domena.waw.wan.dns
net start "dns server"

jak AD integrated to... nie wiem (bo znając życie masz jeden serwer, z
AD i DNS i brak możliwości np. prostego pobrania zony...). To pewnie bym
jakimś perlem napisał coś co odpytywałoby zonę i wtryiało updaty...

--
Ziemek