Re: Jaki antywirus wybrać?

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Sun 23 Sep 2007 - 02:30:33 MET DST

Użytkownik "Lawrens Hammond" <valhalla@interia.pl> napisał w wiadomości
news:46f5938f@news.home.net.pl...

> Użytkownik "Mundi" <black-phenixWYTNIJTO@o2.pl> napisał w wiadomości
>
> NOD-a, albo Avast-a. Olej Kasperskiego, olej Pandę, nawet tak szybki
> komputer zamulą.
-
Acha, gdyby Ci ktoś proponował program ClamAntivirus... olej. Wprawdzie
nie muli, ale zdanie mam o tym programie raczej niesympatyczne - oślepł
na pewnego prostego i znanego wirusa, o obecności którego w pewnym
znajomym kompie dowiedziałem się, gdy ów komp... wysłał mi emaila na
jeden z adresów prywatnych. Czemu wiem, że to ów komp, choć z Neo? - po
IP nadawcy, którego wirus na szczęście nei zafałszował. Akurat coś
rzeźbiłem w tym kompie tego dnia i zapamietałem IP, stąd wiem. Clam cały
czas rezydował i miał aktualne bazy... a nie wykrył śmiecia. Avast
błyskawicznie rozprawił się z gadem... choć trudno o błyskawiczności
mówić, gdy do wywałki poszło ponad 6600 egzemplarzy śmiecia... Avast
trochę czasu jednak to młócił. Dodatkowo, sam, osobiście, ręcznie
wywaliłem to z Autostartu. Szczęśliwie, w zasadzie jedyna szkodliwość
wira, to było masowe spamowanie... (sprawdzone w bazie opisów).

XP lubi się z Avast-em, nie sprawdzałęm z NODem, ale słyszałem dobre
opinie o tym programie.

--
LH
Jambo, jambo bwana,