Re: [OT] Re: jak zlamac haslo administratora

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 20 Sep 2007 - 21:37:27 MET DST

** Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> wrote:

> LOL! Chcemy mieć wszystko pod kontrolą, tak? ;-> Jesteś zwolennikiem
> uświadamiania dzieci już od przedszkola?

Nie. Tylko jedynym sensownym sposobem w ogóle próbowania wykrycia tego, że ktoś
chce skonstruować bombę chałupniczo bombę nie jest zakazywanie dostępu do
informacji w Internecie (bo to nierealne) tylko monitorowanie poczynań
osobników do tego zdolnych, monitorowanie zakupów w rodzaju 5l wody utlenionej
i dodatków z GSu etc.

Próby utajnienia takich informacji niczego nie zmienią. Te informacje są i
należy przyjąć wersję pesymistyczną, że napastnik je posiada. Bo NIC nie
pozwala Ci przypuszczać, że ich nie posiada.

> A zdjęcie hasła administratora pozwoli Ci dobrać się do zaszyfrowanych EFS-em
> danych?

Napisałeś, że możesz zrobić z systemem praktycznie wszystko mając do niego
fizyczny dostęp. Owszem możesz go np. zaorać, obsikać, cokolwiek, ale danych
nie dostaniesz jak są sensownie zabezpieczone. Więc to co napisałeś nie jest
zgodne z prawdą.