Re: zaszyfrowane dyski, uwaga na zmiany hasła

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 20 Sep 2007 - 18:43:46 MET DST

Dnia Thu, 20 Sep 2007 15:10:28 +0200, se napisał(a):

> Właśnie zauważyłem, że skoro hdd zapamiętują poprzednie warstwy aż do
> kilkunastu, więc zmiana na chwilę hasła dla zaszyfrowanego całego dysku lub
> samej partycji na hasło bardzo krótkie dla celów serwisowych lub testowych
> skutkuje całkowitą utrata zabezpieczenia. Służby tajne odzyskają poprzednie
> warstwy zapisu i dla każdej warstwy zastosują metodę brute force aż wpadną
> na tą warstwę dla której stosowaliśmy to chilowe tak krótkie haso, że jest
> bardzo łatwe do złamania. Sprawa jest tak trywialna że aż dziw że producenci
> [...]

Najwyraźniej zupełnie nie rozumiesz problemów związanych z odzyskiwaniem
danych z dalszych warstw niż pierwsza. Może zacznijmy od tego, że w
najlepszym razie odzyskuje się poszatkowane fragmenty oryginalnej
zawartości dysku, a im głębiej tym są one bardziej cząstkowe. Konia z
rzędem temu, kto z tej mozaiki wydobędzie klucz użyty do zaszyfrowania
całej partycji. Poza tym o jakich służbach tajnych piszesz? O polskich?
Czyżbyś pracował w Gazecie Wyborczej, albo w poprzedniej kampanii
popierał PO? ;->

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/