Re: [OT] Re: jak zlamac haslo administratora

Autor: fijak <person_at_server.com>
Data: Wed 19 Sep 2007 - 22:31:19 MET DST

Michal Kawecki ośmielił się napisać:

> MVP nie oznacza stanowiska w MS.
> http://www.grzegorz.net/articles/index.php?id=mvp

faktycznie, nie znalem tego programu, moj blad.
> Jasne. A podawanie przepisów na bombę z wody utlenionej i paru dodatków
> dostępnych w GS-ie zapewne czyni świat bezpieczniejszym.

tu sie po prostu nie zgadzam, bo taka wiedza jest latwa do zdobycia,
chociazby w inecie. Poszerzanie swiadomosci ludzi ze tajkie rzecz sa
mozliwe do zrobienia sa tylko i wylacznie na plus.
Przykladowo jesli jakas osoba ktorej sie wydawalo ze zalozenie haslo na
kompa rozwiazuje wszyskie sprawy zwiazane z bezpieczenstwem to czytac
ten watek dojdzie do wniosku ze osoba ktora ma fizyczny dostep do kompa
jest w zasadzie jego adminem bo zawsze jakos moze dobrac sie do danych
zawartych na tym kompie, czy to jest zle? Taka osoba jesli kiedys bedzie
cos robic z komputerami bedzie miec swiadomosc na co ma zwracac uwage. I
jesli tak zrobi wiele osob to swiat bedzie bezpieczneijszy.
Dzis userzy kompow i netu sa ogromnie nieswiadomi i prowadzi do tego ze
w takim czy innym botnecie jest kilka milionow kompow i to jest ogromnym
niebezpieczenstwem i byc moze moze miec katastrofalne skutki (ataki Dos,
ogromna moc obliczeniowa, ogromna pojemnosc nijak niesprawdzlana)

> Co za różnica? I tak jest on skrajnie nieprzydatny. Mając dostęp
> fizyczny do dysku twardego maszyny mogę zrobić z systemem i z danymi
> praktycznie wszystko.
jesli MS nie robilby glupich rzeczy to ludzie na grupach nie moglby o
nich pisac.
Ale fakt jesli ktos ma fizyczny dostep do ma wszystko...