Re: Jak sformatować dysk na serwerze?

Autor: zapzap <zapzap_at_localhost.net>
Data: Wed 19 Sep 2007 - 17:41:00 MET DST

Mariusz wrote:

> No właśnie tak kiedyś robiłem i wszystko było OK teraz jednak nie dało się
> ani usunąć C ani też sformatować. A przy ponownej instalacji nie ma nawet
> tego widoku co ustawiamy te parametry. Jak teraz usunąć XP i zacząć od
> nowa?

Hmm, czyli z poziomu instalatora już na to nie pozwolił?
Próbowałeś wykonać instalację z innej płyty?

Jesli faktycznie wszystko co na dysku może wylecieć,
a spod windy nie masz jak wywalić tych partycji,
to ściągnij sobie np. to:
+ http://pl.wikipedia.org/wiki/Damn_Small_Linux
lub to:
+ http://pl.wikipedia.org/wiki/Cdlinux.pl

wypal na płytę, po zbootowaniu możesz np. spróbować
uruchomić

        cfdisk

(interfejs jest intuicyjny bardzo) i wywalić partycje,
ewentualnie z buta wykonać polecenia w stylu:

dd if=/dev/zero of=/dev/hda
dd if=/dev/zero of=/dev/hdb

i przerwać je (Ctrl+C) po jakimś czasie (~minuta)
hda/hdb/hdc/hdd w zależności od tego gdzie dysk
podpięty jest, najpewniej hda...