Re: [OT] Re: jak zlamac haslo administratora

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 18 Sep 2007 - 23:28:38 MET DST

** fijak <person@server.com> wrote:

> Ale skoro juz pisze to mam pytanie, moze bedzie mi Pan w stanie odpowiedziec:
> po co taki ficzer w Windows jaki opisalem w tym watku (Shift+F10) ???

Szczerze mówiąc, nie wiem czy taki istnieje - skoro tak mówisz, to ufam Ci, że
istnieje. Ale pierwsze o tym słyszę.

Po co? Bo zdarza się nagminnie, że człowiek wpisze hasło, a potem zapomni.
Jeżelto byłoby absolutnie zabezpieczone to utrata hasła (zdarza się nagminnie)
powodowałaby duże problemy gdyż wiązałaby się z tym utrata danych.

Obecnie dane na dysku się raczej szyfruje - tutaj już (chyba) nie ma przebacz,
jak zapomnisz hasła, pogubisz klucze to mogiła - przecież o to właśnie chodzi.

Dlatego na potrzeby organizacji wprowadza się rozwiązania w rodzaju główny
klucz organizacji (w razie czego) i klucz użytkownika.

No niestety realia są takie jakie są, z jednej strony fajnie by było mieć
absolutną możliwość zaszyfrowania danych, z drugiej strony coś takiego bardzo
ugryzie w pupę ludzi, którzy bezmyślnie klikną w ikonkę kłódki, dlatego stosuje
się półśrodki.

Poza tym hasło w Windows (jeżeli nie ma szyfrowania) to jest hasło do systemu,
nie do systemu plików.