Re: Office domowy kupiony na Dzialalnosc ?

Autor: Piotr Krzyżański <piciu_at_it-faq.pl>
Data: Tue 11 Sep 2007 - 22:50:17 MET DST

Użytkownik "Marcin Stankiewicz" <e-mail@w.sigu.invalid> napisał w wiadomości
news:1vw6c25micrff.3e0e4afnmvdy$.dlg@40tude.net...

> Że posiadając w swoim ręku fakturę VAT możesz mieć pewność* co do tego,
> że sprzedawca jest płatnikiem VAT. Nabywca niekoniecznie musi nim być.

Zgoda, ale biorąc pod uwagę topic wątku, że soft kupujemy
"na działalność" wiemy, że rodzi to pewne skutki podatkowe i nie tylko,
ponieważ taki soft w zależności od ceny zakupu i rodzaju prowadzonej
działalności może być uznany jako środek trwały w firmie...
Czyli stwierdzenie, że:

"> Obojętnie czy będzie to piwnica, basen czy Hawaje. Faktura VAT wyraźnie
> wskazuje, że sprzęt został zakupiony do używania w firmie"

nie jest przesadzone jeśli weźmiemy pod uwagę topic.

W sumie sam jestem ciekawy interpretacji takiej sytuacji przez US.
Soft kupiony legalnie na fakturę VAT, ale używany jest niezgodnie
z licencją...

> Pomijając sytuację, w której sprzedawca to firma krzak.

To jeszcze gorzej dla kupującego - bo odliczył VAT, którego
nie zapłaciła firma krzak...

Piciu