Re: Jak czesciej synchronizowac czas w XP ?

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Wed 05 Sep 2007 - 16:31:43 MET DST

In news:fblsoq$om$1@nemesis.news.tpi.pl , *Fantom* wrote:
> [...]
>>> Gpedit.msc i tam sobie wszystko dok3adnie obejrzyj - czego? nowego sie
> No to troche kicha - pracuje dopiero od XP proff - na HE nie dziala
> Fantom

 HE nie jest taki zły na jakiego wygląda.
Ja sobie myślę, że w sieci lokalnej, to najważniejsze, żeby się stacje
zsynchronizowały ze sobą, i przede wszystkim z serwerem [1]. A ten sobie może
czas ze świata brać swoją drogą.
Może tak:
Na serwerze (S0) w udziale (katalogu) ze skryptami (\skrypty) leży plik
(logon.bat) zawierający następującą (m.innymi) treść:
net time \\s0 /SET /YES
Na stacjach z XP proff można go wymusić polisami.
Na stacjach z XP HE można jego wykonanie dopisać do autostartu (skrót z
poleceniem: \\s0\skrypty\logon.bat )
Tak mamy i włącznie z HE działa.
Jeśli to ma być częściej, to może jw. ale inny bat (synctime.bat),
zawierający tylko to polecenie (net time...,)
a uruchomienie dopisane do harmonogramu z wybraną częstością.

[1] z braku faktycznego, serwerem w tym rozumieniu może być wytypowana
stacja.
[2] jeśli użytkownik stacji nie administrator, albo i ograniczony to mu
trzeba w polisach uprawnienia do zmiany czasu nadać.

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step@poczta1.1onet.pl(ale bez cyfr)