Re: zmienne, cie ka do pliku

Autor: staszek <staszek666_at_gmail.com>
Data: Tue 04 Sep 2007 - 12:29:55 MET DST

On 4 Wrz, 11:28, sd <s...@sd.com> wrote:
> witam
>
> co nalezy zrobic zeby miec dostep do pliku wykonywalnego z dowolnego
> katalogu na dysku (z linii komend)
>
> mam c:\test\plik.exe
> przechodze do c:\programy\nowy\wer12
> chce teraz uruchomic plik.exe poprostu wpisujac plik.exe
>
> gdy tak robie dostaje komunikat
> Nazwa 'plik.exe' nie jest rozpoznawana jako polecenie wewnetrzne,
> zewnetrzne, program wykonywalny lub plik wsadowy.
>
> zapomnialem jak to sie robilo, wiem ze kiedys w dosie robilem takie cos
> za pomoca jakiejs komendy, ale w win xp moze mozna inaczej to zrobic, za
> [...]

w rejestrze HKEY_LOCAL_MACHINE>SYSTEM>CONTROLSET001>CONTROL>SESSION
MANAGE>ENVIRONMENT
istnieje klucz PATH dopisz do niego po sredniku sciezke do pliku c:
\test\plik.exe i juz

lub w katalogu windows stworz plik tekstowy o nazwie np:program.bat
i w nim polecwnie start c:\test\plik.exe. i poleceniem program w
wierszu polecen uruchomisz plik.exe
Pozdrawiam