Re: Sens pamięci wirtualnej większej niż 4 GB na Windows XP 32bit

Autor: Robert Winkler <winkel_at_NOSPAMpoczta.fm>
Data: Sat 01 Sep 2007 - 07:35:45 MET DST

> Czy na Windowsie XP 32 bit przy 1 GB RAM-u jest sens ustawiać więcej niż 3 GB pamięci wirtualnej? Czy system ani żaden program
> działający na nim i tak ponad 4 GB nie wykorzysta?

To prawda że przestrzeń adresowa jednego programu w tym systemie to 4 GiB
z czego dla programu dostępne jest tylko 2 GiB
a drugie 2 GiB rezerwuje sobie system operacyjny
(celowo pomijam parametr /3GB z pliku boot.ini)
Jednak każdy uruchomiony program posiada własną
niezależną od pozostałych 4 GiB-ową przestrzeń adresową.

PS.
Kiedyś dla testów napisałem program,
który rezerwował dla siebie 2 GiB pamięci operacyjnej.
Udało mi się uruchomić kilka jego kopii jednocześnie.
Menedżer zadań pokazywał wówczas
iż całkowita pamięć operacyjna zaalokowana przez wsystkie programu
osiągneła 18 GiB, test ten wykonywałem na komputerze
posiadającym tylko 1.5 GiB RAM, systemem operacyjnym
była wówczas 32-bitowa wersja Windows XP Professional,
plik wymiany skonfigurowany był jako:
"Rozmiar kontrolowany przez system operacyjny"

--
Robert Winkler