Re: Vista - Nie widać komputerów z XP w otoczeniu sieciowym

Autor: wowo <wowo86_at_gmail.com>
Data: Tue 26 Jun 2007 - 23:09:51 MET DST

On 26 Cze, 23:00, Michal Kawecki <kkwi...@o2.px> wrote:

> Błąd numer 5? To problem z uprawnieniami. Ponownie spytam, czy
> wyłączyłeś udostępnianie na hasło? Czy w którejś z tych sieci jest
> serwer WINS? Na Viście sprawdź status konta Gość poleceniem net user
> gość (lub guest w EN). Status powinien być "Account active:yes".

> Sprawdź, czy na Viście działa usługa Computer Browser oraz DNS Client.
> Nie masz tam jakiegoś firewalla czasem? Odinstaluj go (wyłączenie może
> nie wystarczyć) i wyłącz na chwilę systemową Zaporę. Upewnij się, że
> masz wyłączoną usługę Udostępniania Internetu.

> [...]

Co do net user gość:

C:\Users\wowo>net user gość
Nazwa użytkownika Gość
Pełna nazwa
Komentarz Wbudowane konto do dostępu do
komputera/domen
y dla gościa
Komentarz użytkownika
Kod kraju 000 (Domyślne ustawienia systemu)
Konto jest aktywne Tak
Wygasanie konta Nigdy

Hasło ostatnio ustawiano 2007-06-26 23:01:43
Ważność hasła wygasa Nigdy
Hasło może być zmieniane 2007-06-26 23:01:43
Wymagane jest hasło Nie
Użytkownik może zmieniać hasło Nie

Dozwolone stacje robocze Wszystkie
Skrypt logowania
Profil użytkownika
Katalog macierzysty
Ostatnie logowanie 2007-06-26 22:37:33

Dozwolone godziny logowania Wszystkie

Członkostwa grup lokalnych *Goście
Członkostwa grup globalnych *None
Polecenie zostało wykonane pomyślnie.

Wyłączyłem udostępnianie na hasło.

> [...]
> nie wystarczyć) i wyłącz na chwilę systemową Zaporę. Upewnij się, że
> masz wyłączoną usługę Udostępniania Internetu.

mam usługę o nazwie Browser (pid 1316) o opisie Przeglądarka
Komputera, a jeśli chodzi o dns, to jest Dnscache (pid 1684) z opisem
Klient DNS. Mam Norton Internet Security i coś mi świtło teraz, że to
może być problemem. Zaraz pozmieniam, odinstaluję itd.