Re: Problem z DNS

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Sat 16 Jun 2007 - 00:30:50 MET DST

Użytkownik "Krzysztof Gibas" napisał w news:f4v0qf$9c8$1@inews.gazeta.pl...
[...]
> Krótko mówiąc sprawa wygląda tak - Komputer nie ma dostępu do www w
> macierzystej sieci, ale podłączony do innej sieci nie sprawia
> problemów. Z drugiej strony inny komputer wstawiony na jego miejsce w
> macierzystej sieci też działa poprawnie. Jak żyję nie widziałem czegoś
> takiego...

Wygląda rzeczywiście na pograniczu magii, jak wspomniałeś o podmianie MAC
to już ostatnie argumenty wybiłeś z ręki, ale jeszcze sobie przypomniałem
o cachowaniu dns w XP. Skubany ma mechanizmy do pamiętania adresów
(dla dalszej 'jeszcze lepszej i wygodniejszej pracy') gdzieś tam w srodku.
Być może w innym otoczeniu (firma, inne DNS) uznaje to za nieważne i czyta
DNS od nowa. U pacjenta zaś 'ułatwia' mu życie i z cache (skopane) bierze.
Znaczy byłoby spróbować:
ipconfig /flushdns
które chyba lepiej poprzedzić
ipconfig /release
a potem zadać
ipconfig /renew
Albo dla zorientowania się co tam ma:
ipconfig /displaydns

OC po reinstalce to nie będzie konieczne ;) ale warto dodać do listy
prób na przyszłość.
Rzuć wiadomość, jak po instalce, i zamykamy dociekania z braku dowodów
(na 99% powinno rozwiązać problem, ale zostaje ten 1 na magię).

--
Pozdrawiam, Sławomir Stępniak, slaw1step@poczta1.1onet.pl (bez cyfr)