Re: Czym w Windows XP skonwertować obraz .dmg na .iso?

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Mon 09 Apr 2007 - 10:59:49 MET DST

W artykule <evaf1v$98n$1@atlantis.news.tpi.pl> soniq napisał(a):

> Witam.
>
> Mam obrazy MacOSa w plikach .dmg i chciałbym je skonwertować na .iso
> (PearPC wymaga .iso) i nie umiem sobie z tym poradzić.

Ale po co?
W ppccfg wpisujesz:
#v+
pci_ide0_slave_installed = 1
pci_ide0_slave_image = "/sciezka/do/pliku.dmg"
pci_ide0_slave_type = "hd"
#v-

Oczywiście konfiguracja dla master (czyli za pewne dysku) zostaje bez zmian.
Jeśli plik dmg zawiera obraz bootowalny i potrzebujesz z niego uruchomic
system, wowczas zainteresuj sie opcja:
prom_bootmethod = "select"

I bez problemu system będzie widział plik dmg - wiem, bo sam tak robiłem
(co prawda pod systemem linux, ale to przecież te same źródła) nie raz
i zawsze działało.

> Komuś może się to skutecznie udało zrobić? Jeżeli tak, to wdzięczny
> byłbym za jakieś wskazówki.

A jeśli masz z tym problem, to propouję rozwiązanie (działające, ale
z serii "prawą ręką za lewe ucho"):
1. spakuj plik dmg do formatu ZIP
2. nagraj plik ZIP na płytę (w formacie ISO)
3. podłącz sobie obraz płyty ISO pod PPC
4. rozpakuj plik ZIP przy pomocy stuffit
5. kliknij plik DMG, a Macintosh sam go podłączy jako dysk, który pojawi
się na desktopie.

PS: obawiam się, że żadnego konwertera dmg2iso nie znajdziesz, bo format
iso nie obsługuje rozszerzeń Macintosha. Jedyna szansa, to zapisywanie
skruktury maczka w plikach .Apple*, ale nie widziałem jeszcze takiego
programu.

Jacek