Re: windows xp i dwie karty sieciowe

Autor: fijak <person_at_server.com>
Data: Wed 04 Apr 2007 - 21:22:46 MET DST

Jacek ośmielił się napisać:

> Mam dwie karty sieciowe. Jedna podłączona do internetu druga do sieci
> lokalnej. Z sieci lokalnej nie może być dostępu do inernetu.

Nie wiem co chcesz uzyskac ale jesli masz galwanicznie rozdzielone sieci
a masz dwie karty sieciowe to juz nie ma galwanicznie =rozdzielonych
sieci, i jest to bez sensu...

Jedna karta
> ma adres z dhcp,

"lokalna"? jaki jest adres ip? uzyj polecenia ipconfig /all

druga przyporządkowany na stałe

"internetowa"? jaki ip?

i niestety z tego
> komputera nie mogę dostać się do urządzeń z sieci lokalnej.

jesli sa rozne klasy adresow to nie dziwne ze z karty sieciowej z jednej
adresacji nie mozesz sie dostac do sieci z inna numeracja

Nie umiem zrozumiec o co chodzi, to ze np pingujesz jakies adres ip z
sieci wewnetrznej to do tego jest wybierana odpowiednia karta wiec i tak
mozesz sie dostac do zasobu wiec co za roznica ktora karta jest
wykorzuystywana?
Czy masz (?w firmie?) jakies zabezpieczenia zwiazane z adresami kart
sieciowych (mac)??