Re: Limit pamieci w XP i SWAP

Autor: Barman <marcysking_at_wp.TO_WYTNIJ.pl>
Data: Tue 03 Apr 2007 - 19:35:42 MET DST

Użytkownik "Robert Winkler" <winkel@NOSPAMpoczta.fm> napisał w wiadomości
news:eurr5m$csv$1@news.task.gda.pl...

> [...]
> a pozostale 2 GB to współdzielona przestrzeń adresowa systemu
> operacyjnego.
> (przydział ten mozna zmienić za pomocą opcji w pliku boot.ini)
>
> Limit 3GB w produkowanych płytach wynika tylko
> fizycznych ograniczeń konstrukcji
> linii sygnałowych magistral danych i adresowych
> w płytach wykorzystających pamięci typu DDR.
> Zastosowanane w tańszych modelach płyt rozwiązania
> powodują że dodanie 4 gniazda skutkowałoby
> powstaniem zbyt wielu zakłuceń w przesyłanych danych.
> Po szczególy odsyłam do podstaw elektrotechniki,
> zagadnienie: Zjawiska falowe w linie długie.
.......................^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Z tego co napisales to te zjawiska falowe sa pomalowane w linie długie

> Może ktoś jeszcze pamieta jak działał stosowany
> w latach 80 i początku 90 koncentyczny Ethernet.

 a pamietam pamietam

> 300 metrowy segment sieci zakończony był z oby stron terminatorami,

nie musialy byc wystarczylo ze kabel miał 301,157 m

> zawierającymi rezystor zwierający ekran z przewodem synałowym.
.........................^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

rezystor - rezystancja
jak jest rezystancja to nie ma zwarcia

> Terminatory na końcach linii zmniejszały właśnie
> negatywny wpływ zjawisk falowych.

których???? bo jest ich kilka

rezystory te ( 50 ohm ) stosowano aby
dopasowac IMPEDANCJE kabla do
IMPEDANCJI wyjscia karty sieciowej

bywaly przypadki ze zalozenie terminatora powodowalo powalenie segmentu
sieci

> Przy stosowanych obecnie w przypadku magistrali pamięci
> czestotliwościach pracy, linie długie
> pojawiają sie już przy odległościach
> liczacych kilkanaście centymetrów.
> Produceni mieli więc do wyboru
> dodać 4 slot i wymusić stosowanie dedykowanych pamieci
> zawierających własne terminatory oporowe dla wszyskich linii sygnałowych

terminatory??? nie, stosuje sie rezystory ktore NIE łączą lini sygnalowych
z masa, a sa wstawione w szeregu z linia - rezystancja ich wynosi 33ohm

pomysl stosowany od kad pamietam czyli od lat 70-tych ubieglego wieku

> albo umieszczać na płytach 3 sloty i jeden wspólny blok terminatorów.

a nie moze byc wspolny dla 4 blokow?????