autologowanie do zasobów Windows 2003

Autor: <Gerw_at_zy>
Data: Mon 02 Apr 2007 - 08:46:30 MET DST

Mam 2 pytania dla speców od win2003:

1. Udostępniłem na Windows 2003 folder, dodałem użytkowników do serwera,
nadałem im hasła. Mają się do niego logować użytkownicy Win98 i XP Home.
  W Win98 nadałem logowanie windows z taką samą nazwą użytkownika i
hasłem jak nadałem na serwerze. Jest zamapowany dysk - użytkownik loguje
się automatycznie. Natomiast w XP mimo, że do profilu nazwa usera i
hasło są takie same to przy próbie połączenia z serwerem serwer pyta i
tak o nazwe użytkownika i hasło do tego zasobu. Jak to ominąć?

2. Jak ograniczyć dostęp do plików przez explorator windows takim
użytkownikom? To znaczy niech mają dostęp do aplikacji sieciowej z
danymi na serwerze, ale przez exploratora niech nie wchodzą i nie
mieszają w plikach na tym zasobie.