Re: Masowa zmiania danych użytkowników w Active Directory

Autor: Tomasz Onyszko <t.onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Fri 10 Nov 2006 - 11:54:04 MET

Kokos wrote:
> Witam,
>
> Wiem, że powinienem skorzystać z konsolowych narzędzi z serii DS*, ale
> tutaj moja wyobraźnia okazała się jednak dosyć ograniczona...
>
> Zadanko mam takie...
>
> Jak dla użytkowników w danym kontenerze DODAĆ adres mailowy SMTP (E-mail
> Addresses), który ma następujący wzór
> <pierwsza_litera_imienia>.<nazwisko>@costam.pl i który będzie
> wykorzystywany jako podstawowy. Sęk w tym, że poprzedni adres mailowy
> powinien pozostać na liście dla zachowania zgodności..
>
> Proszę o pomoc. Mam nadzieje, że ktoś z Was podoła. Dzięki.

Rozwiazanie 1. Pewnie uzywasz Exchange - zmodyfikowanie Recipient policy
i przeliczenie adresow powinno w zasadzie pomoc

Rozwiazanie 2.

ADfind.exe i admod.exe (oba na www.joeware.net) twoimi przyjaciolmi sa.
Ponizej dwa przyklady uzycia, ktore powinny Ci pomoc w prosty sposob
zrobic to co potrzebujesz:
http://www.w2k.pl/adfind-i-admod-w-jednym-domku-staly/
http://www.w2k.pl/zmiana-nazwy-konta-z-adfind-i-admod/

Co prawda z ta pierwsza litera imienia moze byc problem, musialbym
przeczytac manual raz jeszcze czy na to pozwala

--
Tomasz Onyszko
http://www.w2k.pl/ - (PL)