Potrzebna pomoc z Boot CD

Autor: jarekexe <jarekexe_at_wp.pl>
Data: Sun 29 Oct 2006 - 19:26:19 MET

Ktos mi polecil program Boot CD i rzeczywiscie ma sporo ciekawych
funkcji. Ostatni postanowilem przetestowac jak dziala tworzenie
obrazów systemów [a raczej chyba partycji]. Tak wiec, moze slowem
wprowadzenia. Na partycji C [10GB] mam glówny system XP. Na partycji
D [12GB] mam drugi system XP, który kiedys zainstalowalem dla
pewnych testów i tam zostal sobie nietykany. Parycja E [~100GB] to
reszta. Oczywiscie wszystko na jednym dysku.

No wiec postanowilem zrobic obraz partycji C. Udalo sie. Dalej,
postanowilem odtworzyc ten obraz na partycji D. Tak tez zrobilem.
No i tu zaczely sie schody, bo chyba po pierwsze taki obraz partycji
powinno sie odtwarzac na tej partycji z której sie robilo obraz
[czy niekoniecznie?]. A po drugie bledem bylo chyba odtwarzanie tego
obrazu na partycji, na której znajduje sie system.

Koniec konców, sytuacja jest nastepujaca: gdy uruchamiam komputer,
pojawia sie menu bootowania systemu [to, które mialem jeszcze przed
rozpoczeciem jakichkolwiek testów, czyli "XP Glówny" i "XP drugi"].
Ten drugi to ten system z partycji D. No i problem jest taki, ze kiedy
uruchamiam którys z systemów, to tak naprawde nie wiem który jest
uruchomiony. Bo niewazne który uruchomie, to partycja na której
sie znajduje przybiera literke C. Nawet jak zrestartuje i uruchomie
drugi system, to jestem na partycji C :|

Ogólnie rzecz biorac zrobilem tak: po operacji restore, uruchomilem
i wybralem ten XP Drugi, czyli ten z partycji D, czyli ten swiezo
wgrany. Jako, ze cos mi sie nie zgadzalo to poszedlem na partycje
C i w pliku boot.ini zmienilem nazwe z "XP Drugi" na "XP Backup", tak
dla odróznienia. Po restarcie okazalo sie, ze w menu nie mam "XP
Backup" tylko "XP Drugi" :| prawdopodobnie ten XP co sie uruchomil to
byl ten z D, tylko pojawil sie na C. Czyli to co na C, bylo
uprzednio na D. Dlatego zmiana boot.ini nie dala efektu.

Nie wiem czy wytlumaczylem to wystarczajaco jasno. W kazdym razie
czy móglby mi ktos spróbowac wyjasnic co sie stalo?