Re: VPN problem

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Wed 25 Oct 2006 - 00:36:14 MET DST

in news:1161637562.587284.243510@m7g2000cwm.googlegroups.com ,
*sebasos* wrote:
> [...]

Jeszcze jedno, wkleję kawałek własnego dokumentu:

- przygotować połączenie VPN (wirtualne sieci prywatne) [*1]
(niezbędne składniki programowe są standardowo zawarte w Windows,
jeśli ich nie zainstalowano, należy doinstalować z płyty CD Windows) [*2]
W połączeniu tym, jako:
- adres - nazwa lub IP hosta należy podać 83.238.xx.xx
- adres serwera DNS (wystarczy pierwszy, 'primary')
  należy podać IP: 192.168.0.yy
- adres serwera WINS (wystarczy pierwszy, 'primary')
  należy podać IP: 192.168.0.yy

83.238.xx.xx - tu wpisz odpowiedni adres zewnętrzny serwera
 ten wyiksowany to był akurat mój.
192.168.0.yy - tu wpisz lokalny (w jego sieci) adres serwera
 ten wyigrekowany to był akurat mój.

[...]
> No właśnie czyli w otoczeniu sieciowym powinien być widoczny tamten
> komputer z ktorym sie chce połączyć. A nawet jak dam wyszukaj
> komputery to mi go nie znajduje. A na pewno na tym komputerze jest
> włączone udostepnianie plików i drukarek.

Jeśli poprzednie nie pomoże, to przeczytaj jednak uważnie to co
w powyższych linkach. Jak masz wątpliwości, to podaj trochę danych:
Jakie udostępnianie? proste?
Czy konto gościa włączone?
Jakie systemy? (XP, ale czy Home, czy Prof)
Bo trudno tu wypisywać rady na _każdą_ okoliczność.

> Tylko że nic nie widze
> (komputery na pewno są w tej samej grupie roboczej)

Znasz nazwę serwera i zasobu to ją wklep z ręki: \\serwer\zasób

> Co ciekawe dane
> są zarówno odbierane jak również wysyłane czyli wszystko wygląda
> na to że połączenie jest :/

Dane są wysyłane prawdopodobnie dlatego, że teraz cały ruch na świat
idzie tamtędy (przez kanał VPN). Tak czy owak, przed połączeniem
powyłączaj programy korzystające z Internetu (poczta, www, p2p...)
bo zapychasz oba łącza, łącze serwera zresztą podwójnie.

> Nie mam pomysłu jaki może być powód tego błedu :/

Ja na razie też nie - daj więcej danych.

--
Pozdrawiam, :Sławomir Stępniak: slaw1step@poczta1.1onet.pl (bez cyfr)