Re: rejestr, przywracanie systemu

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Tue 17 Oct 2006 - 02:38:20 MET DST

in news:4532d129$1@news.vogel.pl , *Marcin Szumilas* wrote:
> Użytkownik "Sławomir Stępniak" <slaw1step@poczta1.1onet.pl> napisał w
> wiadomości news:eguj6b.1ms.1@slawstep.aqua.poznan.pl...
> Hehe... nie rozumiem, dlaczego to zadziałało, pewnie coś z systemem
> plików nie tak?

Plik sfragmentowany (P), zajęte klastry (x), wolne miejsce (.)
xxxPxxPxxxxPxxPxxxxPxxPxxxPxxxxx..........x..........x....x
- po zmianie nazwy plik system.zly nadal zajmuje to samo miejsce.
- po skopiowaniu kopia (czyli plik system) zajmuje clustry (K):
xxxPxxPxxxxPxxPxxxxPxxPxxxPxxxxxKKKKKKK...x..........x....x
- a więc jest w jednym (w tym przykładzie) kawałku,
Przy dużym sfragmentowaniu dysku plik system potrafi być tak skawałkowany,
że Widows nie jest w stanie go wczytać, a więc i wystartować.
W takim przypadku scalenie go może umożliwić uruchomienie systemu.

> U mnie uszkodzony był chyba też tylko ten plik i nie byłem w stanie go

Jak uszkodzony, to inna sprawa, wtedy można za radą MS i brać starą kopię
rejestru, ale wtedy traci się przynajmniej to co zrobiono pomiędzy datami.

--
Pozdrawiam, :Sławomir Stępniak: slaw1step@poczta1.1onet.pl (bez cyfr)