Re: schtasks /create ...

Autor: adas; <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Sun 08 Oct 2006 - 19:08:01 MET DST

MrKramer wrote:

> Witam

> Chce skorzystac z polecenia schtasks zeby mi kasowal cos co 5 min.
> Wpisuje taka komende:
> schtasks /create /tn rm_documents /sc minute /mo 5 /tr del "
> %homepath%recent*.lnk"

> I wypisuje mi takie cos:
> ERROR: Invalid Argument/Option - 'Documents and Settingsnazwa
> _uzytkownikarecent*.lnk'

> Dlaczego nie moge podac komendy?

moze dlatego, ze nie umiesz czytac dokumentacji?

jaka widzisz roznice miedzy?
a) /tr del "DrgawaPizdziawa"
b) /tr "del DrgawaPizdziawa"

ja widze taka, ze jezeli obejmiesz cudzyslowem zarowno polecenie
jak i jego argumenty, to bedzie bene; w przeciwnym wypadku program
nie wie, czym jest "DrgawaPizdziawa" i prawidlowo zglasza blad
skladni;

ale to nie wszystko; jak sam zauwazyles: "/tr TaskRun : Specifies
the program or command that the task runs. Type the fully qualified
path and file name of an executable file, script file, or batch file.
If you omit the path, SchTasks.exe assumes that the file is in the
Systemroot\System32 directory.";

dwie uwagi:
1) czy tam gdzies jest napisane, ze moga byc argumenty w poleceniu?
nie! jest napisane, ze moze byc to skrypt albo batch; to moze wsadz
sobie laskawie swoje polecenie z parametrem do batcha!
2) czy oby na pewno "del" to jest w ogole program? nie! del to jest
polecenie wbudowane w interpreter (jest to skladnik cmd.exe); a masz
wyraznie napisane, ze musisz podac polecenie wraz z pelna sciezka
wykonania lub jezeli bez sciezki, to system doklei sam System32;

pzdrv;
adas;