Re: Jak z windowsie xp zmienić domyślną ikonę folderu?

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Sun 08 Oct 2006 - 15:46:10 MET DST

In news:egamai$kv6$1@nemesis.news.tpi.pl,
avelak <hafos@o2.pl> typed:
> Witam,
> Pytanie takie jak w temacie. Dodam, iż nie posiadam żadnego pliku .dll,
> a porady zwiazane z modyfikacją rejestru, gdzie po wpisaniu ścieżki do
> ikonki .ico, a nie do pliku .dll nie działają. Z góry dziękuje za
> odpowiedź.

Działaja, tyle że Ty to wykonujesz błędnie.
Poszukaj danego roszerzenia w rejestrze np.:
HKEY_CLASSES_ROOT\.avi
Zobacz co jest wpisane w pozycji "Domyślna".
Załóżmy że jest to "Alias_Programu.avi".
Odszukaj w galęzi HKEY_CLASSES_ROOT klucz "Alias_Programu.avi".
HKEY_CLASSES_ROOT\Alias_Programu.avi i przejdz do podklucza
DefaultIcon = tu wpisz sciezke do ikonki np. C:\Ikony\ikona.ico

Teraz wykonaj następne ruchy.
Usun plik IconCache.db - jest on ukryty w katalogu %windir%\.
Jest to plik, w którym Windows przechowuje kopie ikonek pobranych z róznych
plików w celu ich wyswietlenia.
Co jakis czas warto go wykasowac, bo ciagle rosnie o nowe ikonki, nie
mówiac juz o tym, ze przy zmianie np.ikonki skojarzonej z danym typem
pliku Windows wyswietla uparcie stara.
Po restarcie wszystkie ikonki powinny odzyskac wlasciwe barwy i ksztalty.

Ponadto zmien w Rejestrze:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer
wartosc ciagu "Max Cached Icons" = np. 4000
Czesto na pulpicie/desktopie jest bardzo duzo ikon (60 - 100). Zdarza sie,
ze niektóre z nich zmieniaja swój wyglad w zupelnie przypadkowy sposób.
Dzieje sie tak dlatego, ze system Windows ma ustawiony limit na cache ikon.
Na szczescie istnieje sposób na zredukowanie liczby odwolan do dysku jest
zwiekszenie liczby przechowywanych w buforze ikon plików na dysku.
Ustawiamy wartosc (string) na liczbe pomiedzy 4000 a 8000. Windows uzywa
domyslnej wartosci 4000, a mozna ja powiekszyc np. dwukrotnie wpisujac 8000.
Im wieksza wartosc, tym wiecej ikon moze Windows cache'owac.

Ponadto wstaw do rejestru:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Update
wartosc DWROD "UpdateMode" = ustaw na 1
Wyloguj

--
Piotr Palusiński [Microsoft MVP]
http://www.microsoft.com/poland/communities/mvp/default.mspx
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec róznicy