Re: Windows i mirror

Autor: <RadioX_at_gmail.com>
Data: Tue 03 Oct 2006 - 10:57:21 MET DST

Serwer Windows 2003.
Dwie macierze Compaq MSA 1000. Jedna na miejscu druga kilkadziesiąt
kilometrów dalej. Lokalizacje połączone FC - CWDM. Macierze też w
technologi FC.
Brak repliki synchronicznej sprzętowej.
Zostaje tylko mirror software'owy.

Moja wątpliwość.
Jaką mam pewność, że dane podczas ODCZYTÓW nie będą obciążały
łącza FC pomiędzy lokalizacjami. Domyślam się, że algorytm
odczytów sam czyta z szybszego dysku, ale musi przecież co jakiś
czas sprawdzać ten wolniejszy dysk w celu porównania. To może
generować ruch pomiędzy lokalizacjami, który jest mi kompletnie
niepotrzebny. Nawet jeśli będzie mały.
Czy istnieje opcja w Disk Manager'ze Windows'a, która ustawia wybrany
dysk jako ZAWSZE do odczytu. Jedyny wyjątek to awaria tego dysku.
LVM w AIX'się ma taką opcję.
Pozdrawiam