Re: edycja rejestru dla innego usera [jak?]

Autor: goomish <gum12-bez.tego_at_gazeta.pl>
Data: Sun 27 Aug 2006 - 11:30:41 MET DST

Dnia 2006-08-27, *mo* napisał(a):

> Jak zedytowac rejestr dla innego uzytkownika za pomoca pliku reg? Np. jestem
> zalogowany jako administrator i chce uruchomic plik reg, ktory zmieni w
> rejestrze ustawienia uzytkownika standardowego "test" (lokalnego), np.
> ustawi dla tego uzytkownika parametr "hasło nigdy nie wygasa". Jak taki plik
> powinien wyglądać? Wiem ze dla biezacego usera ma wygladac tak:

> Windows Registry Editor Version 5.00

> [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System
> ]
> "DisableChangePassword"=dword:00000001

Użyj pliku wsadowego wykorzystującego polecenie (konsolowe) reg.exe
Konkretnie zwróć uwagę na podpolecenia LOAD, IMPORT i UNLOAD
W skrócie:
reg load HKU\Na_moment C:\Documents and settings\zmieniany_użytkownik\ntuser.dat
reg import plik_ze_zmianami.reg
(zmodyfikuj go tak, by zamiast HKCU było HKU\Namoment\...)
reg unload HKU\Na_moment
(zwolnienie pliku rejestru innego użytkownika jest *konieczne*, aby
uniknąć kłopotów z jego późniejszym zalogowaniem).

P.S. Powyższe pisałem z pamięci i bez testowania, więc dobrze by było
gdybyś procedurę przetestował na jakichś mniej istotnych wpisach w
rejestrze :) Na przykład zaimportuj w ten sposób klucz jakiegoś fikcyjnego
programu do HKCU\Software
P.S2 Wszystkie powyższe wiersze zaczynające się od reg muszą być wpisane w
jednej linii.

--
Tomasz Zenger (goomish)
[gg: 6653792]