NTFS sie rozlozylo

Autor: V <marcin_mail2005WYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 23 Aug 2006 - 10:25:02 MET DST

Hej,

Probowalem sobie podkrecic troche procka i chyba system tego nie wytrzymal, bo w
trakcie bootowania najpierw wczytywal sie dosyc dlugo, potem zmienily sie
wlasciwosci profilu (brak tapety, inne rozlozenie ikon itp), az w koncu tuz
przed koncem tego bootowania komputer zresetowal sie.

Coz, przywrocilem w BIOSie stare ustawienia, ale.. od tego momentu nie da sie
wczytac systemu. WYskakuje napis, ze dysk jest nieodpowiedni, czy cos podobnego.
Sorki, ale nie umiem tego teraz powtorzyc. Probowalem podpiac dysk jako 2 do
innego kompa i uruchamialem programy (stare jakies mialem) typu Easy Recovery
Pro, ktore twierdzily, ze bad blockow co prawda nie ma (dysk byl widzialny, ale
nie bylo przypisanej literki np), ale w systemie dysk nie byl zamontowany z
powodu jakiegos powaznego uszkodzenia FS. Pliki dalo sie widziec po zeskanowaniu
dysku, ale mi chodzi o ponowne uruchamianie kompa z tego dysku (zgranie plikow
jako ostatecznosc).

Teraz gdy podpinam dysk z powrotem do komputera (jest tam tylko DVD jeszcze z
napedow IDE), BIOS... go nie widzi w ogole ! Dziwne, bo podpinam do 2 kompa i
dysk jest widziany. Tasma jest ta sama, czy to kontroler padl w miedzyczasie ? Z
tego co slysze w pierwszym kompie dysk sie nie rozkreca nawet (silnik) - jakby
nie dostawal zasilania.

Troche przyznam, ze zglupialem - niemniej gdybym mogl podlaczyc z powrotem dysk
do 1 kompa (standardowo), to co robic ? Nie mam juz plytki instalacyjnej
systemu, gdzies ja wcielo. Jakis program do naprawy mapy dysku, przywracania MBR
i ogolnych porzadkow FS dla NTFS ?

Dziekuje za sugestie

SPRZET:
Dysk 13 GB IDE (secondary master)
DVD-ROM (primary master) - tak zawsze dzialalo
Windows XP SP1