Re: konfiguracja uslug

Autor: Michal Biek <mb_at_2.pl.invalid>
Data: Sun 20 Aug 2006 - 17:04:26 MET DST

Konrad log:
> Witam,
> Mam pytanie dotyczące konfiguracji usług,a mianowicie
> jak zmienic konfiguracje w nastepującej usłudze:
> C:\Documents and Settings\Administrator>sc query some_service
> SERVICE_NAME: some_service
> TYPE : 10 WIN32_OWN_PROCESS
> STATE : 4 RUNNING
> (STOPPABLE, PAUSABLE,
> IGNORES_SHUTDOWN))
> WIN32_EXIT_CODE : 0 (0x0)
> SERVICE_EXIT_CODE : 0 (0x0)
> CHECKPOINT : 0x0
> WAIT_HINT : 0x0
> z IGNORES_SHUTDOWN na ACCEPTS_SHUTDOWN.

Hi!
Może pomoże pex.:
Założenie: Usługa wzcsvc musi być zainstalowana i aktywna (oraz
zatrzymana albo uruchomiona)!

cmd ...
C:\Documents and Settings\mb>sc query wzcsvc

SERVICE_NAME: wzcsvc
        TYPE : 20 WIN32_SHARE_PROCESS
        STATE : 1 STOPPED

(NOT_STOPPABLE,NOT_PAUSABLE,IGNORES_SHUTD
                                OWN)
        WIN32_EXIT_CODE : 0 (0x0)
        SERVICE_EXIT_CODE : 0 (0x0)
        CHECKPOINT : 0x0
        WAIT_HINT : 0x0

C:\Documents and Settings\mb>sc start wzcsvc
albo
C:\Documents and Settings\mb>net start wzcsvc

SERVICE_NAME: wzcsvc
        TYPE : 20 WIN32_SHARE_PROCESS
        STATE : 2 START_PENDING

(NOT_STOPPABLE,NOT_PAUSABLE,IGNORES_SHUTD
                                OWN)
        WIN32_EXIT_CODE : 0 (0x0)
        SERVICE_EXIT_CODE : 0 (0x0)
        CHECKPOINT : 0x0
        WAIT_HINT : 0x7d0
        PID : 960
        FLAGS :

C:\Documents and Settings\mb>sc query wzcsvc

SERVICE_NAME: wzcsvc
        TYPE : 20 WIN32_SHARE_PROCESS
        STATE : 4 RUNNING

(STOPPABLE,NOT_PAUSABLE,ACCEPTS_SHUTDOWN)
        WIN32_EXIT_CODE : 0 (0x0)
        SERVICE_EXIT_CODE : 0 (0x0)
        CHECKPOINT : 0x0
        WAIT_HINT : 0x0

> A jeśli przy okazji ktoś mądry mógłby mi przystepnie wytłumaczyć czym
> się różnią te opcje byłbym bardzo wdzięczny :-)

... no i ogólnie to:
IGNORES_SHUTDOWN ---> usługa zignoruje polecenie zamknięcia/wyłączenia
procesu ACCEPTS_SHUTDOWN ---> usługa może być zamknięta/wyłączona jako
proces ...

--
GL&BE