Re: Muzyka w lanie

Autor: c97 <nie.podam.bo.dostaje_at_duzo.spamu.pl>
Data: Thu 17 Aug 2006 - 17:40:31 MET DST

> Gotowego rozwiązania IMHO nie znajdziesz. A pisanie własnego
> sterownika urządzenia chyba Cię nie zainteresuje...

Natrafiłem na kilka rozwiązań:
- Virtual Audio Cable - niestety nie ma wsparcia dla przesyłania dźwięku
przez sieć
- NAS - system przenoszenia dźwięku w czasie rzeczywistym przez sieć -
pisany pod unixa ale jest też odmiana dla xp, niestety nie udało mi się tego
uruchomić

Rozwiązałem problem w troche inny sposób.
Na komputerze B zainstalowałem serwer IceCast jako serwis. Ściągnąłem
program Oddcast (nie plugin) i koduje źródło dźwięku Wave (czyli wszystko co
piszczy w windowsie) jako mp3 192 kbps i przesyłam do IceCast.
Na komputerze A zrobiłem po ikonką playlistę z adresem tego serwera IceCast
na komputerze B.
Dzięki temu rozwiązaniu na komputerze B można puszczać dźwięk z dowolnego
źródła a na komputerze A odbieram go i odgrywam np. w winampie (można w
czymkolwiek innym byle odtwarzało mp3).
Minusem tego rozwiązania jest opóźnienie które wynosi ok 3 sekundy i
obciążenie procesora na komputerze B który cały czas koduje źródło dźwięku.

Idealnie by było gdyby można puszczać nieskompresowanego wave'a (nie
zużywałby tyle mocy) i zlikwidować opóźnienie.