Czkawka w Internet Explorer 6

Autor: Tomek <tomway_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 16 Aug 2006 - 15:25:32 MET DST

Mam komputer na którym są dwa systemy na dwóch dyskach - XP PRO i W2000. Oba
mają większość poprawek, są na 99% wolne od wirusów i w miarę nie
zaśmiecone. Połączenie z Internetem jest przez przez osiedlówkę na stałym
IP, przez dodatkową kartę sieciową PCI 100/10Mbps. Użytkownik jest
identyfikowany po mac adresie, IP (stałe) i DNS są przydzielane
automatycznie.
Pod XP IE działa idealnie. Pod W2000 ma czkawkę, każde otwarcie strony,
ściągnięcie czegokolwiek powoduje sekundową przerwę. Przy normalnym
przeglądaniu stron jest to prawie niezauważalne, ale gdy trzeba
kilkadziesiąt razy kliknąć w jakiś odnośnik (np. PHP w grach) to można szału
dostać.
Kilka dni temu kupiłem nowy szybki komputer i zaistalowałem legalne XP pro.
Na kompie jest tylko system ze wszystkimi poprawkami, sterowniki do
peryferiów i kilka drobnych narzędzi (zip itp.). Przekładam do niego kartę
sieciową ze starego kompa, żeby nie kombinować z mac adresem, ustawienia
sieci są identyczne jak na starm kompie w XP.
I jest dokładnie ten sam problem z IE co na W2000 w starym kompie. Po
wywołaniu czegokolwiek IE zamiera na sekundę. Porównywałem wszystkie
ustawienia IE i XP na jednym i drugim komputerze i nie widzę żadnych różnic,
które mogły by być za to odpowiedzialne.
Nie chcę z różnych względów instalować innej przeglądarki.

Co może być przyczyną dziwnego działania IE?

Za wszelkie podpowiedzi i sugestie będę bardzo wdzieczny.

TM