w2k3 - rola kontrolera domeny;

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Fri 11 Aug 2006 - 02:12:26 MET DST

Hej!

Chcialbym poznac opinie praktykow: mam domene, ktora jest obecnie
obslugiwana przez pakiet SAMBA na komputerze z systemem Linux.
Mam tez W2K3, ktory jest serwerem plikow i uslug terminalowych
(to z podstawowych rol serwera) a takze dziala na nim MSSQL i
zint. syst. zarz. przedsiebiorstwem - i wlasnie z tym ostatnim
sa problemy. Helpdesk od tego systemu twierdzi, ze problemy
wynikaja z faktu, ze W2K3 jest tylko czlonkiem domeny a nie jej
kontrolerem. Poniewaz przeniesienie kontrolera na W2K2 jakos
specjalnie mi nie przeszkadza, uznalem ze mozna to wykonac.

Nie ukrywam, ze nie znam sie na konfigurowaniu W2K3 do roli
kontrolera domeny. Prosze zatem o informacje - czy dodanie
W2K3 jako kontrolera do istniejacej domeny na pakiecie SAMBA
(pewnie jako BackupDC) a nastepnie zrobienie z niego PDC jest
wykonalne i praktykowane? Chodzi o to, zeby uzytkownicy domeny
nie zauwazyli roznicy.

Alternatywnie moge odlaczyc W2K3 od istniejacej domeny na
pakiecie SAMBA i zrobic go kontrolerem nowej domeny zas
konta uzytkownikow (nie jest ich duzo - tak ze 25) jakos
przeniesc - czy to jest moze lepsze rozwiazanie?

Dzieki za opinie.
adas;