Re: przeniesc plik wymiany

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Sat 05 Aug 2006 - 11:47:30 MET DST

Z Otchłani wyskoczył demon, wcielił się w istotę znaną jako
*1634Racine*, która zaskrzeczała:

> widze, ze jakos nikt nie kwapi sie, by szepnac pare slow w odpowiedzi na
> pytanie o wielkosc swap :)

Dlatego, że to nie zależy bezpośrednio od tego ile masz RAMu, ale od
tego, co na nim robisz. Czyli jakich programów używasz. Np. wiele gier
potrzebuje swapa, nawet jak ma dużo RAMu (chyba, że jest go naprawdę
dużo, ponad 2 GiB, i to nie na wszystkich). Programy graficzne tak samo
jeśli nie gorzej. Wtedy każda ilość RAMu może zostać zjedzona, i swapa
też. Dla moich potrzeb minimum to w sumie 2 GiB RAM+swap (mam po równo),
i wystarcza. Więcej nie dawało przyrostu wydajności, mniej spowalniało.
Sam pokombinuj.

Jak nie używam nowszych gier i programów graficznych, to z 1 GiB
spokojnie mogę wyłączyć swapa i windows plus "zwykłe programy" chodzi
bardzo dobrze i płynnie - nawet lepiej niż ze swapem (mniej grzebania na
dysku). Ale jak tylko chcę pograć albo porysować - nie ma bata.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8