Re: Czy te Windowsy są legalne?

Autor: Dobromir <czarne_at_białe.com>
Data: Fri 04 Aug 2006 - 14:20:35 MET DST

Mariusz Kruk wrote:
:: epsilon$ while read LINE; do echo ">$LINE"; done < Dobromir
:::::: nie EULA czymkolwiek to jest
:::::: tylko LEGALNOŚCI oprogramowania.
::::: Zdefiniuj "legalne". Ktoś tu powiedział, że zgodnie z prawem RP do
::::: legalności potrzebna jest faktura.
::: Legalna faktura zakupu oznacza nadanie prawa do korzystania z
własnosci
::: intelektualnej.
::
:: A to ciekawe. Bo jak dotąd zdawało mi się, że umowa licencyjna daje
:: prawo.

Zdawalo Ci sie, w Polsce musi byc faktura VAT.
Ona jest jedynym dokumentem do uznania legalnosci.
Oprogramowanie do uzytku domowego jak wspominalem,
nie musi miec żadnych faktur jesli nie osiaga sie nim korzysci
majątkowych.
W praktyce licencje wykupuja ludzie zeby sumienie pozwolalo im spać w
nocy:)
gdyz tylko sprawa cywilna moze zmusic do wykupienia licencji "do domu".
Realnie tylko potentaci dóbr intelektualnych jak M$ i kilku innych
stać na to żeby w postepowaniu cywilnym
ze sztabami prawnikow przekonywać pojedyncze jednostki.
Koniecznie do tego jeszcze medialne balony, nalepki i czapeczki,
bo nie wiem czy to sie nie lepiej sprawdza:)
Pojedyncza mala firma programistyczna nie ma realnych szans
wydębić czegokolwiek od uzytkownikow prywatnych.

Pozdr
Dobromir

ps. sorry za priv.