Re: darmowy firewall

Autor: Franciszek Sosnowski <news_at_fran.pl>
Data: Wed 02 Aug 2006 - 22:53:34 MET DST

Dnia Wed, 2 Aug 2006 21:36:46 +0200, Konrad Kosmowski tak nawijal:

> Skoro rozumiesz jak to działa to czemu pytasz "jakim prawem"? Bo nie
> bardzo rozumiem.

Pytam o to, ze jesli wiemy, ze taka jest praktyka (niby ubrana w standard,
niemniej czesto wykorzystywany nie do tego, do czego zostala stworzony)
wsrod pisarzy webowych, to czemu spodziewac sie, ze tworcy komunikatorow
beda sie powstrzymywac.

> Mi działa, sprawdzałem pod links (bardzo prosta przeglądarka tekstowa) z
> wyłączonym JS i wysyłaniem Referer.

Przykladowo (fragment strony DL dla OpenReports - ze strony glownej):
document.write('<h4>Your download should begin shortly. If it does not,
try <a
href="http://ufpr.dl.sourceforge.net/sourceforge/oreports/objectvisualizer-1.0.2.zip"
onclick="javascript:document.dlform.submit();return
false">http://ufpr.dl.sourceforge.net/sourceforge/oreports/objectvisualizer-1.0.2.zip</a>
');

Sam wklepany (copy-paste) adres pojdzie, ale klikniecie nie, bo skrypt nie
chce sie wykonac poprawnie bez referrera.
Dla mnie nie stanowi to problemu, bo uzywam opcji "go to URL" spod PPM,
niemniej w skali ogolnej jest to jakies wymuszenie zejscia z poziomem
bezpieczenstwa od strony usera.
I, jak wspomnialem, nietylko o referrery chodzi. Jest mnostwo stron, ktore
nie beda sie wyswietlaly poprawnie (pomijajac juz takie pierdoly jak fonty,
czy wyrownanie obrazkow, ale beda zupelnie nieczytelne lub nie zaladuja sie
w ogole), jesli zbytnio poblokujesz 'bajery'.
Caly czas mowie o typowych przegladarkach: IE, opera, FF, NS.

--
Fran,
Nam jest wszystko jedno...