Re: Blokada klawisza POWER na klawiaturze - czy realne?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 02 Aug 2006 - 22:15:22 MET DST

** RBproof wrote:

> klej dobry skutkuje - 20 klawiatur kropelką potraktowałem

Ja bym po pierwszej nauczył się, aby nie kupować klawiatury z takimi
guzikami. :) W ogóle nie widzę sensu ich istnienia (poza takim, że mogę
je niechcący nacisnąć). Jeżeli chcę aby komputer zasnął sobie to po
prostu go zostawiam, wiedząc że za N minut zaśnie (bo tak go
skonfigurowałem), ew. klikam sobie w ikonkę od tego. Jeżeli chcę
wyłączyć komputer to używam skrótu klawiaturowego (nie bez powodu
wymaga on kombinacji 3 klawiszy - abym przez pomyłkę tego nie wyzwolił).

> ps. a projektantowi takiej klawiatury pare rzeczy by przydało się
> zakleic dla pamieci ;)

Nie wnikałem i nie mam obecnie takiej klawiatury pod ręką, ale wydaje
mi się, że te guziki generują po prostu kod, który możesz sobie
przemapować pod cokolwiek. Na Linuksie się da, na Windows też powinno -
zdaje się jest jakieś narzędzie od MS do zmieniania układu klawiatury.
W najgorszym przypadku walą bezpośrednio do pamięci (niektóre w
laptopach, np. w IBM) - też da się obsłużyć, kwestia elastyczności
systemu operacyjnego. :P