Re: darmowy firewall

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 02 Aug 2006 - 13:09:39 MET DST

** fijaksoft wrote:

> Trzeba by bylo sie nameczyc zeby umiec reagowac na kazdy firewall,

Wystarczy kilka popularnych. Wystarczy zrozumieć z jakich pobudek
działają ludzie piszący robale itp. Otóż oni po prostu w ten sposób
zarabiają. W tym momencie argument "trzeba się namęczyć" odpada - żeby
zarobić trzeba się namęczyć, przecież to oczywiste. Czy trzeba się
namęczyć czy nie - nie ma znaczenia, chodzi o to, że się *da*.

> przeciez kazdy inaczej sie deaktywuje, raczej takiego czegos sie nie
> robi,

Nie robi się? Buhehe. Nie widziałeś nigdy robala wyłączającego programy
antywirusowe?

> robi sie bardziej balane rzeczy ktore po prostu omijaja firewall, np:
> program probuje wyslac te zgromadzone np poprzez przegladarke,

Oj strasznie mało w tym logiki - skoro program może zgromadzić przez
przeglądarkę dane to równie dobrze może i je wysłać za jego pomocą.

> ale uruchamiajac domyslna i wyswietlajac strone atakujacego wraz z
> parametrami ktore reprezentuja wyciekajace dane (np plik firefoxa z
> zapamietanymi haslami - signons.txt)

Tylko po co FF? MSIE jest w każdym Windows, to chyba łatwiej. :)

> np w postaci szesnastkowej tak zeby parametry byly ascii np
> www.something.com?what=A09F45B12.........
> niektore firewalle

To nie są firewalle tylko jakieś kombajny do wszystkiego.

(Ciach - jakieś dywagacje o przeglądarkach)

> Wiem, ze nie kjes to pewne, ale takie zachowanie obcina 99% smieci,

Ale bać powinieneś się tego 1% groźnych rzeczy, nie 99% śmieci.

(...)

> Mowie o dodatkacj,, oczywiscie blokuje wyjscie nieznanych aplikacji
> na swiat

Ale pracujesz jako Administrator? To łamiesz podstawowe zasady
bezpieczeństwa. I tyle o tym.