Re: darmowy firewall

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 02 Aug 2006 - 12:47:44 MET DST

** fijaksoft wrote:

> no to racja, administrator za duzo moze (eg WriteProcessMemory,
> dostep do krytycznych wartosci rejestru), ale nawet z prawami
> uzytkownika uidze duzop uczynic, problem jest tylko "jak wejsc" no i
> oczywiscie stosunje sie glownie glupote usera

Nie no generalnie problem polega na tym, że proces działający z prawami
Administratora może po prostu wyłączyć lub zmienić regułki zapory.
Więc zastanawianie się nad FW w momencie kiedy pracuje się z konta
Administratora jest bezsensowne. :) Tzn. zakłada, że proces, któremu
nie chcemy dać dostępu do sieci, będzie na tyle kulturalny iż samemu
sobie go nie zapewni. Jeżeli mówimy o wszelkim malware to takie
założenie jest średnio rozsądne. ;)

> dlaczego?

Wyżej napisałem. Bo wtedy każdy Twój proces może wyłączyć tego FW.

> jesli nie jestes idiota, przestrzegasz zasad bezpie czenstwa i masz
> najnowsze wersje oprogramowania, to nie jest az tak zle.

Czynisz błędne założenie, że będziesz w stanie wychwycić "na oko" co
jest pożądane, a co nie - chodzi o to, aby określić te zasady
deterministycznie.

(...)

> newet gdyby wyszedl na zewnatrz to i tak nie udalo mu sie nic
> ciekawego znalezc (bo np plik firefoxa z haslami moze odczytac tylko
> ff) :)

Ta, podejście jak większości użytkowników - jak mi bezpośrednio nic nie
robi to mam w dupie. A np. może zacząć rozsyłać tony spamu.