Re: jtz

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Tue 01 Aug 2006 - 12:49:03 MET DST

news:eamuqj$vid$2@polsl.pl...

> Zrobić kopię na innym nośniku, usunąć partycje, stworzyć
> jedną wspólną i przywrócić dane z kopii. To jedyny *bezpiecz-
> ny* sposób.
>
> PS. Z tego powodu nie należy przesadnie dzielić dysków na
> partycje.

Częściowym rozwiązaniem problemu jest ręczne działanie - maksymalne
obkurczenie jednej partycji i potem takoweż rozszerzenie drugiej. Też
ryzykowne, ale raczej mniej, niż stosowanie opcji "merge". Wtedy z obkurczonej
przenieść ile się da na rozszerzaną, i da capo al fine, aż przeniesie się
wszystko. Wcześniejsze wersje PM miały błąd, który zaburzał strukturę NTFS,
przy maksymalnym obkurczeniu partycji. Obecna, ósemka, chyba go nie ma, bo nie
udało mi się tego błędu stwierdzić. Ona sama dba o to, by nie obkurczyć
partycji za bardzo.
Bezproblemowo obrabiałem dyski 80 GB - przeniesienie partycji z jednego dysku
na drugi, włącznie ze strukturą filesystemu odbyło się bezboleśnie, system
wstał, jakby nie był w ogóle ruszany, CHKDSK nie wykazał błędów. Wszystko
DOSowym PM8. A dyski różnych producentów, tylko pojemność ta sama. Ale przy
różnej też to działa.
A co do dzielenia na partycje w Twoim PS - popieram. Osobiście zresztą
stwierdziłem, że podział dysku na więcej niż dwie partycje pozwala pogubić się
w tym wszystkim :))
Ale w sumie racja, że najlepszy jest zewnętrzny backup, wygolenie HDD i
wrzucenie na nowo z powrotem.

--
LH
Zanim ogłosisz w złym miejscu: http://www.usenet.pl/nospam/simple-polish.htpl