Re: Outlook Expres - nieznany błąd, niby nie wysyła a wysyła.

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 01 May 2006 - 19:10:28 MET DST

Użytkownik "Konrad Kosmowski" <konrad@kosmosik.net> napisał w
wiadomości news:e35e66$89d$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Wszyscy o tym dobrze wiemy ale i tak jest to OKDR. Głównie używasz
> AV po to aby wyszukiwał wzorce znanej szkodliwej działalności, bez
> tego AV jest bezużyteczny. Metody heuerystyczne są tam jako
> dodatek, ale w gruncie rzeczy w praktyce są na nic.

Nie do końca. Mnie swego czasu tyłek uratował właśnie NOD32 i jego
heurystyka. Bezproblemowo wyłapał próbę infekcji BugBear-em, pomimo iż
żaden antywirus nie miał jeszcze gotowych sygnatur. Pojawiły się one
dopiero dwa dni później (np. w NAV). Dwa dni - to naprawdę dużo.

> W ogóle to jest to podejrzane aby user mógł wykonywać te czynności
> (kasowanie plików do których się nie ma uprawnień, formatowanie FS
> itp.). :)

Wiadomo przecież o co chodzi :-), ja podałem tylko takie bardzo obrazowe
przykłady. Swego czasu bawiłem się programikiem SurfinGuard, taką
"wirtualną piaskowicą" na pliki. Fajna sprawa. Wiadomo było od razu, co
dany pliczek usiłuje zrobić i gdzie chce pisać. Coś zbliżonego stworzył
teraz autor Gmera.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/