Re: Diagnoza peceta

Autor: badworm <nospam_at_post.pl>
Data: Mon 20 Mar 2006 - 16:49:14 MET

Lawrens Hammond napisał(a):
> Najlepsze były by chyba kondensatory tantalowe, ale one są (no, potrafią
> być) dość drogie. Nie pamietam tylko, jak z ich kategorią klimatyczną
> (chodzi o zmienność parametrów i wrażliwość na ciepło) i rozmiarami, bo
> gdzieś wymienione na nowe muszą sie zmieścić.

Tantalowych o tak dużej pojemności się nie robi. Najlepsze są
kondensatory o niskiej rezystancji szeregowej(ESR) ale też nie pierwsze
z brzegu.
> Heh... mnie czeka wymiana na jednej z płyt nie tylko kondensatorów
> (popękane), ale i stabilizatorów, które widać (tylko po nich), że żywym
> ogniem płonęły... taka płyta mi w ręce wpadła już popsuta, trzymajcie
> kciuki, spróbuję ją naprawić :) Bo resta wygląda OK. Przypuszczam, że ktoś
> procka źle włożył, lub tenże był niesprawny, albo inny rodzaj włożony na
> siłę i zrobił zwarcie... Kondensatory wymienię... Ale będzie problem ze
> stabilizatorami, bo są przylutowane radiatorami do płyty, moja 100 W lutówka
> może nie starczyć :)) Trzymajcie za mnie kciuki, a ja swoją drogą koledze
> [...]

Niekoniecznie musiał to być błąd człowieka - koledze GA-7VRX Gigabyte'a
padła dosyć efektownie(tranzystory przetwornicy zasilającej procesor się
wylutowały :-) ) właśnie przez wyschnięte kondensatory. Od tego czasu
kontroluję stan kondensatorów na mojej GA-7VRXP przy każdym otwieraniu
do komputera - lepiej dmuchać na zimne ;-)

--
Pozdrawiam   Bad Worm  badworm{"a" w kolku}post[punkt]pl
GG# 2400455 ICQ# 320399066