Excel - pytanie o historię zmian

Autor: <ktosgdzies_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 12 Mar 2006 - 21:07:19 MET

Witam!

W mojej firmie stosujemy arkusz excela jako prostą bazę danych.

Plik ten urósł już do znacznych rozmiarów (ponad 10MB), chociaż nie ma w
nim tak dużo informacji.

Zrobiłem kilka eksperymentów na kopii pliku i zauważyłem że usuwanie
zawartości niektórych komórek nie powoduje zmniejszenia się wielkości
pliku a wręcz przeciwnie - każda operacja , nawet kasowanie powoduje
przyrost objętości tego pliku.

Stąd moje podejrzenie że plik ten ma włączoną funkcję zapamiętywania
swojej historii wszystkich zmian.

I rzeczywiście po przekopiowaniu tylko istotnych informacji do zupełnie
nowego pliku okazało się ze te same dane zajmują około 10 % objętości
orginalnego pliku.

Zastąpię chyba stary (duży plik) nowym małym.

Zainetersował mnie jednak ten temat.
Wydaje sie że możliwość śledzenia zmain w pliku jest bardzo pomocna w
przypadku pliku do którego ma dostęp wiele osób i celowo bądź
przypadkowo mogłoby coś popsuć. Wtedy łatwiej naprawić szkody.

Jednak nie mam pojecia jak z tego korzystać.

Proszę o krótki opis jak to działa i gdzie i jak włączyć/ wyłaczyć tę opcję.

Czy możliwe jest zapisywanie historii zmian w odrębnym pliku tak aby
plik zasadniczy nie "puchnął" niepotrzebnie?

Dziękuję za pomoc i wskazówki.

Pozdrawiam!