Witam!
W mojej firmie stosujemy arkusz excela jako prostą bazę danych.
Plik ten urósł już do znacznych rozmiarów (ponad 10MB), chociaż nie ma w
nim tak dużo informacji.
Zrobiłem kilka eksperymentów na kopii pliku i zauważyłem że usuwanie
zawartości niektórych komórek nie powoduje zmniejszenia się wielkości
pliku a wręcz przeciwnie - każda operacja , nawet kasowanie powoduje
przyrost objętości tego pliku.
Stąd moje podejrzenie że plik ten ma włączoną funkcję zapamiętywania
swojej historii wszystkich zmian.
I rzeczywiście po przekopiowaniu tylko istotnych informacji do zupełnie
nowego pliku okazało się ze te same dane zajmują około 10 % objętości
orginalnego pliku.
Zastąpię chyba stary (duży plik) nowym małym.
Zainetersował mnie jednak ten temat.
Wydaje sie że możliwość śledzenia zmain w pliku jest bardzo pomocna w
przypadku pliku do którego ma dostęp wiele osób i celowo bądź
przypadkowo mogłoby coś popsuć. Wtedy łatwiej naprawić szkody.
Jednak nie mam pojecia jak z tego korzystać.
Proszę o krótki opis jak to działa i gdzie i jak włączyć/ wyłaczyć tę opcję.
Czy możliwe jest zapisywanie historii zmian w odrębnym pliku tak aby
plik zasadniczy nie "puchnął" niepotrzebnie?
Dziękuję za pomoc i wskazówki.
Pozdrawiam!
Received on Sun Mar 12 21:10:07 2006
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sun 12 Mar 2006 - 21:42:03 MET