Kupowanie WinXP OEM

Autor: latet <latet_at_latet.pl>
Data: Fri 30 Dec 2005 - 12:37:04 MET

Witam,

Parę dni temu był wątek na temat możliwosci/niemozliwosci
re-aktywacji Windows XP OEM po wymianie płyty głównej.

Przymierzam się do wymiany tego podzespołu i wolę się
nastawiać na gorszy scenariusz. Załóżmy więc, że mi nie
aktywują. I będę musiał kupić nowe Windows.

Problem w tym, że sprzedawcy w sklepach, w ktorych pytałem,
nie chcą / nie mogą już sprzedawać Windows OEM nawet
z tak poważną częścią jak płyta główna. Mówią mi, że mogą
tylko z "całym nowym pecetem", przy czym minimum takiego
zestawu wg. przepisów M$ to:
- plyta
- procesor
- dysk twardy
- obudowa z zasilaczem.

Doszło więc do jakiegoś paradoksu - nie można wymienieć
tylko płyty głównej i nabyć legalnie Windows OEM.

Jak to rozwiazać?

Dzięki,

latet