Re: RDP/Pulpit Zdalny?

Autor: Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Wed 21 Dec 2005 - 15:36:12 MET

Konrad Kosmowski wrote:
> Jak bezpieczna jest ta usługa? Można ją wystawić bezpośrednio do
> Internetu czy to głupota?
Glupota nie - kwestia swiadomego ryzyka, jezeli wystawiasz usluge do
Internetu to:
1. wystawiasz interfejs rpzez ktory kazdy moze probowac zgandac haslo do
twojego systemu
2. w domyslnej konfiugracji niestety zabezpieczenie nie jest zbyt
bezpieczne bo mozna przejac sesje, konieczne jest odpowiednie
skonfigurowanie. Tutaj mozna przeczytac o tym problemie:
http://www.oxid.it/downloads/rdp-gbu.pdf

> Jak wybrać, którzy użytkownicy mogą się w ten sposób logować? Tzn.
> wykluczyć Administratora...?

Poprzez ustawienie odpowiednich uprawnien na protokole RDP

Podsumowujac - wiele to nie kosztuje ale ja bym tam udostepnil RDP tylko
  w sesji VPN lub dla ogranicoznych IP.

--
Tomasz Onyszko
http://www.w2k.pl