Re: XP OEM i nowa płyta główna

Autor: odziu <odziu_at_tlen.pl>
Data: Wed 21 Dec 2005 - 09:51:23 MET

pepek napisał(a):
> Mam wielką ochotę wymienić sobie płytę główną i już zacząłem rozglądać się
> za konkretnym modelem kiedy przypomniałem sobie, że przecież mam Windows na
> licencji OEM. Zadzwoniłem do MS i przemiła pani w infolinii powiedziała, że
> w takim układzie będę musiał zapłacić za Windowsa jeszcze raz, bo po
> wymianie płyty stracę licencję. Gdyby płyta mi się zepsuła i wymieniłbym ją
> w ramach gwarancji to wtedy chętnie aktywują mi system na nowym sprzęcie.
> Ale ja akurat mam pecha bo nic mi się nie zepsuło, wszystko działa jak
> [...]

Taa... Co ta "przemiła pani" pie***yła ?
Ja mam wprawdzie stale ten sam komputer, ale z tej maszyny, z którą
kupiłem OEM-a pozostał mi tylko monitor, klawiatura i obudowa. Reszta
jest wymieniona, czasem po kilka razy. Przy wymianie płyty lub procka
musiałem dzwonić do MS PL ,żeby podali nowy kod aktywacji. Podawałem
tylko: co wymieniłem i z jakiej przyczyny. Nigdy nie miałem żadnych
problemów ponownym postawieniem systemu. :-)

--
Piotr Ratyński
odziu@ tlen.pl