Re: winXP prof - nie mozna sie zalogowac

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 14 Dec 2005 - 11:33:04 MET

Użytkownik "soulman" <przemek@soulman.info> napisał w wiadomości
news:dnohs2$46k$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam.
>
> Szef dal mi nie lada zadanie.
> Przyniosl swojego laptopa (Acer), z zainstalowanym winXP prof.
> Problem w komputerze polega na tym, ze po uruchomieniu, pojawia sie
> ikona uzytkownika (bez hasla), ale klikajac w nia, nie mozna sie
> zalogowac, bo od razu (jak wynika z komunikatu wyswietlanego obok)
> wylogowuje sie.
>
> W trybie awaryjnym na koncie tym i admina jest to samo.
> Uruchamianie z ostatnia dobra konfiguracja rowniez nie skutkuje
> niczym.
>
> Jakies pomysly?

Pewnie to wirus. Ale identyczne objawy są czasem efektem grzebania w MBR
dysku i w tabeli partycji. Upewnij się, że szef nie próbował bawić się
partycjami, a jeśli to robił to po prostu wykonaj fdisk /mbr z DOS-owej
dyskietki lub w inny sposób wykasuj podpis dysku (nt-signature).

> Przeinstalowanie systemu byloby najprostrzym rozwiazaniem, ale....
> nie da sie.
> Po pierwsze sa jakies wazne pliki w "Moich dokumentach" ktore musze
> zachowac, po drugie CD-rom ma dziwne objawy - nie botuje plyt
> (win98, winXP, Knoppix).

Nie przesadzaj. Przeinstalowanie systemu w trybie naprawy nie usuwa ani
danych, ani zainstalowanych programów. A przyczyn braku bootowania z
CD-ROM szukaj w BIOS-ie (chodzi o ustawienie kolejności ).

315341 - Jak przeprowadzić uaktualnienie na miejscu (ponowną instalację)
systemu Windows XP
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;315341

> Start tylko z HDD lub dyskietki, ale tedy tez mam problem, bo
> partycja jest NTFS. Tak to bym uruchomil link po RS232 i
> przekopiowal wszystko na inny komp.

Możesz uruchomić notebooka z dyskietki DOS-owej i odpalić instalkę z
płytki CD poleceniem winnt.exe. ZTCP polecenie winnt.exe /unattend
przechodzi od razu do instalacji naprawczej.

> A moze wyciagniecie dysku i podpiecie do innego kompa? Tylko jak
> odczytam dane z NTFS-a i na jakim systemie to mozna zrobic?

Na dowolnym systemie z linii NT (o ile nie zostały one zaszyfrowane) po
przejęciu danych na własność. A także na Win9x z zainstalowanym
sterownikiem NTFS for Windows, na Linuksie, spod DOS-a + NTFS for DOS,
lub w ogóle bez żadnego osobnego systemu korzystając tylko z płytki
Bart's PE Builder http://www.nu2.nu/pebuilder/ .

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/