Re: Druk z DOSa na drukarce sieciowej (HP1005, XP Home)

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Tue 13 Dec 2005 - 20:23:12 MET

In news:dnm5eq$7hi$1@atlantis.news.tpi.pl , *Piotr|||* wrote:
> Witam.
> Mały LAN (XP Home i Win98), drukarka przypięta do PCta z XP,
> udostępniona. Z PCtów z Win98 i tego XP, do którego przypięta jest
> drukarka - wszystko działa, tzn drukuje i w DOSie i w Win. Ale na
> drugim XP drukuje tylko w Win, w DOSie
> type cos.txt >lpt1
> daje 0 efektów (zupełnie jak type cos.txt >nul). Z kolei

To wykonaj z linii komend:
net use lpt1: \\nazwakompa_lub_IP\udostepniona_drukarka
jak chcesz na stałe, to na końcu dodaj: /persistent:YES
Jakby ten z drukarką startował później, to nie zadziała. Przygotuj
więc jakiś pliczek bat z zawartością 2 linii:
net use LPT1: /Delete
net use LPT1: \\nazwakompa_lub_IP\udostepniona_drukarka
  user:nazwadomeny\loginusera /persistent:YES
(oczywiście user:... nie ma być od nowej linii :)

> type cos.txt >lpt2
> daje komunikat "Nie można odnaleźć lpt2". Jest tylko jeden port
> sprzętowy, ale w zakładce "porty" są LPT1, LPT2 i LPT3. Ciekawe, że
> wchodząc w tą zakładkę ze sterownika drukarki, nie można zrobić nic -
> wszystko na szaro, a drukarki (standardowo instalują się dwie : HP1005
> i HP1005.DOS) podpięte są pod LPT1.

Nie podpięte, nadal sieciowe, porty nie fizyczne ani wirtualne,
To jest opis, jaki port fizyczny na docelowym komputerze.

> Aha, udostępnianie idzie po netbeui (czego wolałbym nie zmieniać).

Zresztą, cytaty prawie dosłowne z wątku na tej grupie sprzed 2 tygodni:
http://groups.google.pl/group/pl.comp.os.ms-windows.winnt/msg/4947276dd9882758
Znalazłem to poprzez google pytając 'jak zmienic port drukarki w xp prof?'
Archiwum Googli to potęga :))

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step@poczta1.1onet.pl(ale bez cyfr)