Re: jeden port dwie uslugi

Autor: Michal Biek <mb_at_2.pl.invalid>
Data: Sun 11 Dec 2005 - 13:50:16 MET

Piotr Smerda log:
[...]
> A co jedno drugiemu przeszkadza? Ja sobie mogę uruchomić FTP na porcie np
> 4000/4001 lokalnie.A usługa słuchająca na portach 20/21 może mi [...]

Jeżeli FTP-tryb aktywnym to korzysta z portów 21 dla poleceń oraz 20 do
przesyłu danych. Połączenie nawiązywane jest na ony czas przez serwer.
Jeżeli FTP-trybie pasywny to port 21 do poleceń i port o numerze >1024 do
transmisji danych. Połączenia te zestawiane są przez klienta.
Wprowadzanie tu uruchamiania FTP na lokalnych portach np. 4000/4001 nie
zmieni(a) w/w faktów.

[...]
> Nie wiem o jakich zabezpieczeniach systemowych mówisz ale chyba nie bardzo
> się rozumiemy.

Yah, nie rozumiemy się...!:-)
W sieci ukrytej za firewallem nawiązanie komunikacji z aktywnym serwerem FTP
nie jest możliwe.

> Cały czas piszę o tym, że należałoby taką usługę zaimplementować co
> oznacza również że należałoby stworzyć odpowiedniego klienta, który
> "informowałby" usługę o tym co ma się dziać. Vide para knockd i knock.
> To też jest niestandardowa usługa a robi przeróżne rzeczy z systemem.
> Wszystko zależy od tego kto konfiguruje i wdraża dane rozwiązanie.

... no i to uznałbym za podsumowanie naszej owocnej dyskusji :-)
Pozdr.

--
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;832017